Esitimme muutaman kysymyksen Instagram-vaikuttaja Heidi Dufvalle @bloppshopheidi.
Kerro itsestäsi hieman:
Olen suomenruotsalainen Heidi Helsingistä. Asumme Helsingin keskustassa aviomieheni ja poikani kanssa. Olemme urheilullinen perhe, ja kaikenlainen urheilu on suurin harrastuksemme.
Kuinka kauan olet toiminut vaikuttajana ja miten kaikki alkoi?
Kun poikani Max oli pieni kirjoitin blogia. Se oli hyvinkin luettu, mutta kun siirryin apulaisrehtorista rehtoriksi, en halunnut enää avata omaa elämääni niin paljon, joten jatkoin blogia Instablogina. Ensin muutos oli itselleni vaikeaa, mutta pikkuhiljaa Instastani tuli kauniiden asioiden päiväkirja. Somettamisesta minulla on siis jo noin 10 vuoden kokemus.
Missä kaikissa kanavissa toimit ja millaisista aihepiireistä sisältösi koostuu?
Toimin tällä hetkellä vain Instagramissa. Tilini on lifestyle-painoitteinen ja seuraajani +30 naisia pk-seudulta. Tuon esille suosituksia ja tuotteita, joista itse pidän, ja kerron välillä hömppää, ja välillä syvempää tarinaa elämästämme. Oikean työn pidän hyvinkin pitkälti somen ulkopuolella.
Mikä on ollut mieleenpainuvin yhteistyö ja millaisista yhteistöistä yleisesti ottaen pidät eniten?
Minulla on ollut pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, ja sen tyyliset yhteistyöt motivoivat minua eniten. Ne ovat aidoimpia, ja palvelevat sekä yritystä, että minua. Blogiajoilta yksi esimerkki on Lumoan, ja IG-ajoilta voisin mainita hotelliyhteistyön BobW kanssa.
Mikä sinua motivoi olemaan aktiivinen somessa?
Eniten minua motivoi somettamisessa verkostonti. Olen tavannut niin paljon kivoja ihmisiä, ja tutustunut huikeisiin tyyppeihin. Uskon, että somen kautta avautuu paljon uusia ovia ja ikkunoita.
Vinkkisi aloittelijoille somessa?
Aloittelevalle somettajalle varmastikin antaisin vinkikisi laadukkaat kuvat ja videot. Itse olen jo dinosaurus, ja esimerkiksi TikTok ei ole oma kanava, mutta uskon, että IG-seuraajani pysyvät kuvamatkassani mukana, koska ovat sitoutuneita seuraajia. Järjestän myös arvontoja, joiden myötä uusia seuraajia löytää tililleni. Seuraajamäärät eivät kasva itsestään, ja vaikuttaminen vaatii aikaa ja työtä. Itse olen asettanut itselleni vuosittaisen tavoitteen, mitä haluan saavuttaa, ja sekin motivoi minua. Tervetuloa kurkistamaan elämäämme, saatat inspiroitua, saada vinkkejä, ja ehkä voit hetken hengähtää johonkin ajatukseen ❤
Artikkelin kirjoittaja:
Pinja Tuominen
Head of Influencer Marketing
pinja @ performission.fi
+358 44 0531 211