Blogi
Haastattelussa toimittaja ja somevaikuttaja Inka Ikonen
Kuinka kauan olet toiminut vaikuttajana ja miten kaikki alkoi? Olen kirjoittanut blogia jo yli 10 vuotta sitten ollessani töissä toimittajana Ilta-Sanomilla. Tuolloin kirjoitin projektiluontoisesti painonpudotuksestani sekä vaihdostani Kaakkois-Aasiassa. Kun työskentelin [...]
Millaiset videot toimivat parhaiten sosiaalisessa mediassa?
Sosiaalinen media on vallannut ison roolin nykypäivän viestinnässä, ja videoiden merkitys kasvaa jatkuvasti. Videoita jaetaan, tykätään ja kommentoidaan ahkerasti, ja niiden avulla yritykset, vaikuttajat ja yksityishenkilöt voivat tavoittaa laajan yleisön. [...]
Miksi tehdä säännöllistä yhteistyötä samojen vaikuttajien kanssa – Brändilähettilään hyödyt vaikuttajamarkkinoinnissa
Vaikuttajamarkkinointia voidaan toteuttaa eri tavoin. Suomessa yksi yleisimmistä vaikuttajamarkkinoinnin muodoista on vaikuttajan kanssa toteutettava kertaluonteinen, tai muutaman kokonaisuuden mittainen yhteistyö. Pitkäkestoinen, strategisempi yhteistyö ja brändilähettilään hyödyntäminen osana yrityksen markkinointia, on [...]
Miten yrityksesi voi hyödyntää vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjä omissa kanavissaan?
Kun teet vaikuttaja-kampanjan, muista myös se, että vaikuttajien sisältöjen jakaminen yrityksen omaan someen tuo useita hyötyjä. Vaikuttajilla on jo vakiintunut ja sitoutunut seuraajakunta, joka luottaa heidän suosituksiinsa ja inspiroituu heidän [...]