Kun teet vaikuttaja-kampanjan, muista myös se, että vaikuttajien sisältöjen jakaminen yrityksen omaan someen tuo useita hyötyjä. Vaikuttajilla on jo vakiintunut ja sitoutunut seuraajakunta, joka luottaa heidän suosituksiinsa ja inspiroituu heidän jakamastaan sisällöstä. Jakamalla vaikuttajan julkaisun, tuo suositus yhdessä tuttujen kasvojen kanssa, tuo vahvan suosituksen tuotteellesi tai palvelullesi ja lisää sen kiinnostavuutta ihan uudella tavalla.

Toiseksi, vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjen jakaminen omassa somekanavassa auttaa lisäämään näkyvyyttä ja laajentamaan kohdeyleisöäsi. Vaikuttajien seuraajat tutustuvat näin yritykseesi ja sosiaalisen median kanaviisi matalammalla kynnyksellä, mikä avaa uusia mahdollisuuksia tavoittaa potentiaalisia asiakkaita. Lisäksi, kun jaat vaikuttajamarkkinoinnin sisältöä, saatat houkutella vaikuttajien seuraajia seuraamaan myös sinun somekanaviasi, mikä puolestaan ​​lisää sitoutuneiden seuraajien määrääsi.

Kolmanneksi, vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjen jakaminen omassa somekanavassa voi auttaa rakentamaan brändisi arvoja ja viestintää. Vaikuttajien sisältö on usein autenttista ja heijastaa heidän omaa tyyliään ja persoonallisuuttaan. Kun jaat tällaista sisältöä omassa somekanavassasi, välität yrityksesi brändiä ja viestejä vaikuttajan ainutlaatuisen näkökulman kautta. Tämä voi auttaa sinua luomaan vahvemman yhteyden yleisöösi ja erottumaan kilpailijoista. Me Performissionilla puolestamme etsimme juuri sinun yrityksesi brändiin ja arvoihin sopivat vaikuttajat.

Lisäksi vaikuttajien sisältöjen jakaminen omassa somekanavassa voi säästää aikaa ja resursseja sisällöntuotannossa. Vaikuttajien sisältö on jo valmiiksi tuotettua ja suunniteltua, joten voit hyödyntää sitä omassa markkinoinnissasi ilman suurta vaivaa. Tämä voi olla erityisen hyödyllistä pienemmille yrityksille, joilla on rajallisemmat resurssit sisällöntuotantoon.

Kaiken kaikkiaan vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjen jakaminen yrityksen omaan someen tarjoaa useita etuja, jotka voivat auttaa vahvistamaan brändiäsi ja kasvattamaan sosiaalisen median läsnäoloasi. Se voi parantaa näkyvyyttäsi, laajentaa kohdeyleisöäsi, lisätä sitoutumista ja luoda luottamusta brändiisi.

Repostaamisen, eli vaikuttajien sisältöjen jakamisen lisäksi yritykselläsi on aina mahdollisuus ostaa laajempi käyttö-oikeus vaikuttajan tuottamiin sisältöihin. Tällöin voit hyödyntää niitä suosituksina nettisivuillasi sekä muissa markkinointikampanjoissasi! Myös vaikuttajien kuvia voit hyödyntää esimerkiksi nettisivuillasi, mikäli olet ostanut täydet käyttöoikeudet kuviin.

Vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjen jakaminen yrityksen omaan someen voi olla tehokas keino rakentaa brändiäsi ja saavuttaa liiketoiminnallisia tavoitteitasi. Hyödynnä vaikuttajien vahvaa vaikutusvaltaa, luo sitoutumista yleisöösi ja rakenna luottamusta brändiisi. Muista kuitenkin aina sovittaa sisältö omiin bränditavoitteisiisi ja seurata kampanjoiden tuloksia. Näin voit saavuttaa parhaat mahdolliset tulokset vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjen hyödyntämisessä yrityksen somekanavissa.


Pinja Tuominen

Head of Influencer Marketing
pinja @ performission.fi
+358 44 0531 211

 

Published On: 27. kesäkuuta 2023

Ota yhteyttä

Voit soitella meille suoraan tai lähettää alta viestiä!

    Jutta Hirsimäki

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 50 3099 155
    jutta@performission.fi

     Pinja Tuominen

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 44 0531 211
    pinja@performission.fi