Millaisia tuotteita ja palveluita haluaisit tuoda esiin omissa somekanavissasi? Mitkä aiheet kiinnostavat seuraajiasi ja sopivat luontevasti sisältöösi? Nämä asiat kannattaa pitää aina mielessä yhteistöitä suunnitellessa ja yhteistyöpyyntöihin vastaillessa. Kun myös kaupalliset yhteistyöt somekanavissasi sopivat muuhun sisältöösi sekä arvoihisi ne palvelevat kaikkia osapuolia parhaalla mahdollisella tavalla.

Pidä kanavasi aktiivisena ja huomioi, että myös ei-kaupallista sisältöä on riittävästi, jotta seuraajiesi kiinnostus pysyy yllä, eikä kanavastasi tule liian mainos-painotteinen. Valitse yhteistöitä vain sen mukaan, mitä voit aidosti toteuttaa ja muista myös kampanjoissa puhua tuotteista ja paleluistasi omalla tyylilläsi.

Kun meillä Performissionilla tulee kampanja työpöydälle, lähdemme aina kartoittamaan juuri tuohon aihepiiriin sopivia vaikuttajia, joilla on oikea kohderyhmä. Jos sinun kanavasi osuu silmiimme, saatatkin saada meiltä kyselyn, jossa kartoitamme kiinnostustasi yhteistyötä kohtaan. Kerromme tuolloin päälipuolisesti markkinoitavasta tuotteesta tai palvelusta, kerromme kampanjan ajankohdan sekä siitä maksettavan palkkion suuruuden ja pyydämme sinua lähettämään kysytyt statistiikat kanavastasi. Statistiikat eivät tarvitse olla hienosti muotoiltu, sillä koostamme aina oman tarjouksemme, johon naputamme luvut joka tapauksessa erikseen.

Tärkeintä on vastata kyselyyn pikimmiten, viimeistään annettuun päivämäärään mennessä. Jos tarjoamamme palkkio ei ole linjassa oman palkkiosi kanssa, kuulemme mielellämme vastatarjouksesi, jolloin voimme kokeilla tarjota sinua mukaan myös sillä. Tarjoamamme hinta on kuitenkin sidonnainen aina asiakkaan budjettiin, joten saattaa olla, että suurempi palkkio ei kuitenkaan mene aina läpi. Kun saamme loppuasiakkaalta vastauksen, ilmoitamme sinulle ja palaamme pikimmiten tarkemman ohjeistuksen kanssa.

Teemme kampanjoita useassa eri kanavassa, kuten Instagramissa, TikTokissa, blogeissa, Youtubessa sekä podcasteissa. Kanavan valitsemme usein sen mukaan, minkälaiseen sisältöön kampanjatuote sopii parhaiten. Esimerkiksi kokkailu- ja ruoka-yhteistyöt sopivat nopeampitempoisempiin kanaviin, kuten TikTok tai instagram ja entistä houkuttelevampia niistä tekevät videosisällöt. Hieman enemmän kerrontaa vaativat tuotteet ja palvelut taas saattavat toimia paremmin blogeissa tai Youtubessa. Tämän lisäksi kanavan valintaan vaikuttaa se, mitä kampanjalla halutaan saavuttaa.

Toteutetuissa yhteistöissä asiakasyritys saa jakaa eli repostata sisältösi omalle sivulleen mainitsemalla sinut tekijäksi, mutta muista kuvien ja materiaalien käyttöoikeuksista keskustellaan aina erikseen, ellei niitä ole sisällytetty kampanjan hintaan.

Kuulemme myös mielellämme sinusta, vaikuttaja, ja toimimmekin myös vaikuttaja-manageroinnin parissa. Laita siis meillepäin meiliä, jossa esittelet itsesi, kanavasi sekä kerrot hinnoittelustasi. Kartoitamme sitten sinulle sopivia yhteistöitä ja sellaisen löytyessä kysymme aina ensiksi sinua, kiinnostaako kampanja ja onko se sisältöösi ja arvoihisi sopiva. Kun meillä on tiedossa tärkeimmät luvut kanavistasi sekä hinnoittelusi, pääsemme nopeammin etenemään ja tarjoamaan sinua mukaan kampanjoihin.

Asiakasyrityksistämme löytyy paljon eri alojen yrityksiä, jolloin meillä on tarvetta myös erilaisille vaikuttajille. Teemme muun muassa kauneus- ja kosmetiikka-yritysten, ruoka- ja ravintola-alan yritysten, hyvinvoinnin ja liikunnan sekä matkailualalla toimivien yritysten kanssa kampanjoita. Lisäksi myös muiden aihealueiden kampanjoita tulee tehtäväksemme aika-ajoin.


Pinja Tuominen

Head of Influencer Marketing
pinja @ performission.fi
+358 44 0531 211

Published On: 1. helmikuuta 2023

Ota yhteyttä

Voit soitella meille suoraan tai lähettää alta viestiä!

    Jutta Hirsimäki

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 50 3099 155
    jutta@performission.fi

     Pinja Tuominen

    Vaikuttajamarkkinointi
    +358 44 0531 211
    pinja@performission.fi