Blogi
Vastuullisempaa vaikuttajamarkkinointia
Vaikuttajamarkkinointi on noussut viime vuosina yhdeksi suosituimmista markkinoinnin keinoista. Sen avulla tavoitetaan laajasti erilaisia kohderyhmiä ja uutta yleisöä. Vaikuttajat ovat paitsi mielipidevaikuttajia, myös suunnan näyttäjiä, [...]
Tietopaketti UGC-sisällöntuotannosta
Mikä on UGC? UGC, eli käyttäjien tuottama sisältö (User-Generated Content) voi olla mitä tahansa käyttäjien luomaa sisältöä, kuten yleisimmin sosiaalisen median lyhytvideoita, valokuvia ja copyja, [...]
Vaikuttajamarkkinoinnin heikot tulokset – Mitä tehdä toisin onnistuakseen?
Kun lähdetään rakentamaan vaikuttajamarkkinoinnin yhteistyötä, ensisijaisena tavoitteena on siinä onnistuminen. Performissionilla on kokemusta useiden eri sektoreiden yritysten ja toimijoiden kanssa työskentelystä, sekä sadoista vaikuttajakampanjoista. Tämä [...]
Milloin vaikuttajamarkkinointia kannattaa tehdä? Kevään ja kesän markkinointi.
Monesti kuulee yritysten pohtivan parasta ajankohtaa vaikuttajamarkkinoinnille. Sopiva ajankohta riippuu toki paljon tuotteesta tai palvelusta ja siitä, mikä sen sesonki on. Lisäksi on hyvä miettiä, [...]
Vinkkejä pienen budjetin vaikuttajamarkkinointikampanjaan
Mikäli yrityksen markkinointibudjetti on hieman pienempi ja täten mahdollisuus panostaa vaikuttajamarkkinointiin on euromäärällisesti vähäisempää, se ei kuitenkaan poissulje vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämistä. Vaikuttajamarkkinointia on mahdollista toteuttaa myös [...]
Voiko B2B-yritykset hyödyntää vaikuttajamarkkinointia?
Vaikuttajamarkkinointi on suosittu ja tehokas markkinoinnin muoto B2C-puolella, mutta monesti pohditaan, sopiiko se myös yrityksille tuotteita tai palveluita myyville yrityksille? Miksi ei! Tutustutaan aiheeseen hieman [...]
5 syytä hyödyntää vaikuttajamarkkinointia vuonna 2024
Vaikuttajamarkkinointi on vaikuttavaa Vaikuttajamarkkinoinnissa korostuu sisällöntuotannon luovuus ja mielikuvituksellisuus. Vaikuttajamarkkinoinnissa päästään lähemmäs kuluttajaa ja se vaikuttaa seuraajiin henkilökohtaisemmin kuin perinteinen geneerinen mainos. Tämä pohjautuu vaikuttajan [...]
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit vuonna 2024
Vuosi on kohtapuolin vaihtumassa, joten nyt onkin oivallinen hetki kurkistaa ensi vuoden vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin. Miten vaikuttajamarkkinointia kannattaa toteuttaa vuonna 2024? Tämä teksti avaa sinulle vaikuttajamarkkinoinnin [...]
Vaikuttajamarkkinointi loppuvuonna 2023 – Hyödynnä myynnillisesti tärkeät kampanjat, kuten Black Friday ja joulumyynti
Näin syksyn tullen on hyvä suunnata katseet kohti loppuvuotta ja vuoden myynnillisesti kuuminta sesonkia, kun ihmisillä on ostohousut jalassa. Edessä on mm. I love me [...]
Haastattelussa toimittaja ja somevaikuttaja Inka Ikonen
Kuinka kauan olet toiminut vaikuttajana ja miten kaikki alkoi? Olen kirjoittanut blogia jo yli 10 vuotta sitten ollessani töissä toimittajana Ilta-Sanomilla. Tuolloin kirjoitin projektiluontoisesti painonpudotuksestani [...]
Millaiset videot toimivat parhaiten sosiaalisessa mediassa?
Sosiaalinen media on vallannut ison roolin nykypäivän viestinnässä, ja videoiden merkitys kasvaa jatkuvasti. Videoita jaetaan, tykätään ja kommentoidaan ahkerasti, ja niiden avulla yritykset, vaikuttajat ja [...]
Miksi tehdä säännöllistä yhteistyötä samojen vaikuttajien kanssa – Brändilähettilään hyödyt vaikuttajamarkkinoinnissa
Vaikuttajamarkkinointia voidaan toteuttaa eri tavoin. Suomessa yksi yleisimmistä vaikuttajamarkkinoinnin muodoista on vaikuttajan kanssa toteutettava kertaluonteinen, tai muutaman kokonaisuuden mittainen yhteistyö. Pitkäkestoinen, strategisempi yhteistyö ja brändilähettilään [...]
Miten yrityksesi voi hyödyntää vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjä omissa kanavissaan?
Kun teet vaikuttaja-kampanjan, muista myös se, että vaikuttajien sisältöjen jakaminen yrityksen omaan someen tuo useita hyötyjä. Vaikuttajilla on jo vakiintunut ja sitoutunut seuraajakunta, joka luottaa [...]
Miten löytää omalle brändille sopivat vaikuttajat?
Suomessa oli huhtikuussa 2023 yli 2,7 miljoonaa Instagramin käyttäjää. Määrä on karkeasti arvioituna noin puolet Suomen koko väestöstä. Onkin täysin ymmärrettävää, että maallikon voi olla [...]
Miten tulkita vaikuttajamarkkinoinnin tuloksia?
Vaikuttajamarkkinointi on tullut pysyväksi osaksi yritysten markkinointistrategioita. Se tarjoaa tehokkaan tavan tavoittaa kohdeyleisöjä ja lisätä brändin tunnettuutta. Vaikka vaikuttajamarkkinointi onkin tehokasta, sen onnistumisen mittaaminen voi [...]
Vaikuttajamarkkinoinnin hinta – Mitä vaikuttajamarkkinointi maksaa?
Yksi ehkä eniten kysytyistä kysymyksistä vaikuttajamarkkinointiin liittyen on sen hinta. Vaikuttajamarkkinointia pidetään valitettavan yleisesti kalliina investointina, vaikka parhaimmillaan vaikuttajamarkkinoinnin hyödyt voivat olla yritykselle hyvinkin mittavat. [...]
Vaikuttaja – Miten teet yhteistyötä kauttamme vuonna 2023
Millaisia tuotteita ja palveluita haluaisit tuoda esiin omissa somekanavissasi? Mitkä aiheet kiinnostavat seuraajiasi ja sopivat luontevasti sisältöösi? Nämä asiat kannattaa pitää aina mielessä yhteistöitä suunnitellessa [...]
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit vuonna 2023
Vuosi on vaihtunut ja onkin aika tehdä katsaus alkaneen vuoden vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin. Miten vaikuttajamarkkinointia kannattaa toteuttaa tänä vuonna? Missä kanavissa kannattaa näkyä ja millä tavoin? [...]
3 vinkkiä – Miksi käyttää vaikuttajamarkkinoinnin toimistoa yhteistöiden toteuttamiseen?
Vaikuttajamarkkinointi on kasvattanut suosiotaan markkinoinnin muotona vuosi vuodelta yhä enenevissä määrin. Tänä päivänä vaikuttajamarkkinointi onkin kustannustehokas ratkaisu yrityksille tavoittaa oikeaa kohderyhmää ja vaikuttaa mm. kohderyhmän [...]
Haastattelussa Instagram-vaikuttaja Heidi Dufva
Esitimme muutaman kysymyksen Instagram-vaikuttaja Heidi Dufvalle @bloppshopheidi. Kerro itsestäsi hieman: Olen suomenruotsalainen Heidi Helsingistä. Asumme Helsingin keskustassa aviomieheni ja poikani kanssa. Olemme urheilullinen perhe, ja [...]
Missä kanavissa vaikuttajamarkkinointia voi tehdä?
Ihmiset viettävät entistä enemmän aikaa sosiaalisen median eri kanavissa. Myös sosiaalisen median kanavia on useita ja niiden määrä kasvaa kasvamistaan. Koska ihmiset viihtyvät somessa, sosiaalinen [...]
Blogit ja vaikuttajamarkkinointi 2022
Vaikuttajamarkkinointi on jo pitkään ollut yksi tehokkaimmista tavoista markkinoida. Vaikuttajien seuraaminen perustuu vapaaehtoisuuteen, jolloin yleisö valitsee seurattavakseen henkilöitä, joista on valmis imemään vaikutteita. Vaikuttajan suositukset, [...]
B2B-vaikuttajamarkkinointi – mitä on B2B-vaikuttajamarkkinointi ja miten se toimii?
Vaikuttajamarkkinointi on yksi selkeästi suosituimmista markkinoinnin keinoista kuluttajille myytävien palveluiden ja tuotteiden osalta. Yksi suosion syistä on mahdollisuus tarkkaan kohdennukseen sekä siihen tunnettuun seikkaan, että [...]
Performissionin tiimi kasvoi uudella vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisella
Vaikuttajamarkkinointi on kuluneen koronavuoden aikana pitänyt paikkansa yhtenä kannattavimmista ja suosituimmista markkinointitavoista koronan tuomista haasteista huolimatta. Yritykset tavoittavat uudet potentiaaliset asiakkaansa vaikuttajien kautta niin sosiaalisen [...]
Vaikuttajakampanja viraaliksi – Case Salakis
Viime vuosina vaikuttajamarkkinoinnista on tullut yhä suositumpaa ja sen avulla saavutetaan tehokkaasti hyviä tuloksia. Onnistuakseen vaikuttajakampanja vaatii brändille oikean vaikuttajan, mielenkiintoisen ja inspiroivan toteutustyylin sekä [...]
Ota yhteyttä
Voit soitella meille suoraan tai lähettää alta viestiä!
Jutta Hirsimäki
Vaikuttajamarkkinointi
+358 50 3099 155
jutta@performission.fi
Pinja Tuominen
Vaikuttajamarkkinointi
+358 44 0531 211
pinja@performission.fi